"Az-buki" National Publishing House
Ministry of Education and Science
Wikipedia
  • Login
  • Registration
Az-buki Weekly
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Home
  • About
  • Team
  • Archive
  • Contact
  • Advertising
  • Subscribe now
  • en_US
  • Home
  • About
  • Team
  • Archive
  • Contact
  • Advertising
  • Subscribe now
  • en_US
Няма резултати
Вижте всички резултати
Az-buki Weekly
Няма резултати
Вижте всички резултати
Home Новини Новини 2022 Брой 16, 2022

Как да се постигат резултати в класните стаи

v.genkov@azbuki.bg от v.genkov@azbuki.bg
20-04-2022
in Брой 16, 2022
A A

Всеки ученик, учител и класна стая са различни и това е едно от най-интересните предизвикателства в учебния процес. В работата ще изпробвате нови методи на преподаване, докато разберете кой от тях работи най-добре за вашите ученици. Prodigygame.com
представя 18 от най-добрите съвременни методи на преподаване, които водят до резултати в класната стая. Вижте как да ги използвате, за да помогнете на учениците си да достигнат пълния си потенциал. В този брой на в. „Аз-буки“ представяме първите 6 метода на обучение.

Инструментите на обучителните техники на ученето чрез игра могат да помогнат за превръщане на любовта към видеоигрите в любов към учението

Аделина МАРИНОВА

Методите на преподаване продължават да се развиват. Има безброй технологични иновации в образованието, което означава, че наборът от инструменти на учителя е много по-богат от черна дъска и тебешир. Днешните учители са изправени пред много предизвикателства, но имат и неограничени възможности. Преминаването към дистанционно обучение разкри неравенството в класните стаи, но също така предложи нови начини за ангажиране на учениците с интерактивно обучение. Технологични иновации свързват обучението в класната стая с реалните дигитални умения. Освен това промяната на идеите за образованието и педагогиката добави нови учебни цели, като социално-емоционално учене, диференциране и персонализирано обучение.
Не се страхувайте да изпробвате нови начини, които карат учениците да учат и да останат ангажирани дотогава, докато откриете кой стил на преподаване работи най-добре във вашата класна стая. Ето кои са първите 6 съвременни метода на обучение, които можете да приложите.

Директна инструкция
Подходяща е за всички възрасти, когато се комбинира с други методи на преподаване. При нея директно предавате концепции и умения на учениците, вместо да ги оставяте да учат сами. Въпреки че може да изглежда странно да започнем списък от съвременни методи на преподаване с техника, която е била в основата на традиционното обучение в класната стая в продължение на стотици години, директното обучение позволява да надграждате с по-новите методи. Когато се комбинира с други стратегии за преподаване, директното обучение е полезен инструмент за повишаване разбирането на учениците. Днес към него може да се добави всичко – от лекции и образователни видеоклипове до уроци и семинари. Например учениците имат урок за екологичното разнообразие, след което гледат видео от природозащитна група за усилията за запазване на местообитания в региона. И директната инструкция ви помага да им обясните изискванията към услугите, които включва техният обучителен проект, а именно – да отидат и да почистят парка близо до своето училище.

Обърната класна стая
Подходяща е за късно начално и по-високо ниво, както и за всички ученици, които могат да работят самостоятелно. Обикновено тя включва домашна работа вкъщи и лекции в училище. Но в обърнатите класни стаи учениците усвояват информация в свободното си време и използват времето в клас за практическо обучение и решаване на проблеми. Познати още като смесено обучение, обърнатите класни стаи приемат новите обучителни иновации и дават приоритет на учебните дейности лице в лице, за да засилят ангажираността на учениците. Методът помага на учениците да се движат със собствено темпо, и дава повече време на учителя да осигури индивидуална подкрепа при нужда. Когато се комбинира с техники като учене чрез опит или обучение, базирано на запитвания, обърнатата класна стая може да даде на учениците ценен практически опит. Например четат статия за конкретна научна процедура у дома, след което идват в клас и правят практически експеримент. Записват своите открития и представят резултатите си. Докато работят, учителят наблюдава учениците, за да забележи пропуските в обучението, които да преодолее в бъдещите уроци.

Кинестетично обучение
Подходящо е за всички възрасти. Това е специфичен стил на обучение, известен също като тактилно учене. Кинестетичните обучаеми усвояват най-добре информацията, когато е представена чрез практически демонстрации, активно учене и манипулации. Кинестетичното обучение е страхотен модерен метод на преподаване за всички учащи, тъй като дава на учениците повече начини да изследват концепции и да добият практически опит за реалния живот в своята учебна среда, което води до по-добри резултати от обучението. Например учениците усвояват умножението, като участват в различни дейности на ротационен принцип – отговарят на въпроси за умножение в математически игри, работят с основни 10 блока и извършват и други математически действия, работят в малки групи с учителя, за да се установят пропуските им в знанията.

Учене чрез игра
Подходящо за всички възрасти в зависимост от играта. Това е модерен метод на преподаване, който използва силата на игрите за преподаване. За разлика от геймификацията, която използва игрови елементи като класации и точки, за да мотивира ученето. Образователните игри насърчават ангажираността, осигуряват незабавни награди и обратна връзка и използват силата на здравословната конкуренция, за да поддържат интереса на децата да учат. Инструментите на обучителните техники могат да помогнат за превръщане на любовта към видеоигрите в любов към ученето независимо дали са в училище, или у дома.
Базираните на математически игри обучителни платформи например помагат на учениците да им харесва да практикуват математическите си умения. Безплатните учителски инструменти позволяват да се приведе играта в съответствие с преподавания материал само с няколко лесни стъпки. Така учителят може да създаде план за математическа практика, съобразена с учебната програма, и да изпрати на учениците задача, за да оцени напредъка в обучението.

Учене, насочено към учителя
Подходящо за начален курс и малко по-големи ученици, тъй като по-малките деца може да се нуждаят от повече практическо взаимодействие, за да останат фокусирани. Ученето, насочено към учителя, най-много се доближава до традиционното обучение в класната стая. Учениците учат предимно самостоятелно чрез лекции и получават ясни инструкции от централната овластена фигура. Подобно на директното обучение, ученето, насочено към учителя, е полезно за осигуряване на основа за друга работа. Повечето съвременни класни стаи с основание дават приоритет на сътрудничеството, груповата работа и изследователската работа на учениците. Но чрез независимото учене могат да се постигнат различни стилове на обучение и то да даде на учениците усещане за лично постижение и отговорност.
Например ученето, насочено към учителя, все още може да бъде ангажиращо и мотивиращо за учениците. Ако започвате да изучавате нова книга, можете да накарате учениците да си водят самостоятелни бележки за това какво мислят, че ще се случи в историята, или какви въпроси имат за концепцията. Така ще упражнят уменията си по писане и накрая на урока можете да разгледате предположенията им, за да видите чии прогнози са били най-точни.

Учене, насочено към учениците
Подходящо за всички възрасти. То включва учениците при вземането на решения по отношение на тяхното обучение. Свързва интереса на учениците с класната стая и изгражда рамка за оценяване, за да им помогне да разберат защо материалът е важен и как се вписва във всекидневния живот. Интернет създаде нови начини за учениците да получават информация и да взаимодействат със света. Обучението, насочено към ученика, им дава уменията, от които се нуждаят, за да се заинтересоват от нови теми. Помага им да направят връзки между тях и да повишат уменията си за решаване на проблеми. Директно свързва уроците в клас с това, което преживяват извън училище.
Интердисциплинарното обучение например е чудесен начин да се обвържат интересите на учениците с учебната програма. Те могат да прочетат роман за конкретно научно откритие и да изпратят доклад за книга или в час по математика да създадат бюджет за пускане на пазара на измислен продукт. Работете с учениците, за да разберете какво харесват, как учат най-добре и как проектът им ще бъде оценен.

Your Image Description

Свързани статии:

Чрез устойчиви продукти към ресурсна независимост Дефицити в образованието Дигитален скок в бъдещето „Едно, две, три – ела ме настигни“

Уважаеми читатели, в. „Аз-буки“ и научните списания на издателството може да закупите от НИОН "Аз-буки":

Address: София 1113, бул. “Цариградско шосе” № 125, бл. 5

Phone: 0700 18466

Е-mail: izdatelstvo.mon@azbuki.bg | azbuki@mon.bg

Научните списания се продават и в книжарница „Сиела“ – подлез на Ректората на СУ „Св. Св. Климент Охридски“.

Address: София 1000, бул. „Цар Освободител“ №22

Tags Компас

Последвайте ни в социалните мрежи

Viber
shareTweet
Previous article

Чрез устойчиви продукти към ресурсна независимост

Next article

Водещи сме в разработването на дозиметри

Next article
Водещи сме  в разработването  на дозиметри

Водещи сме в разработването на дозиметри

Подкрепа за студентски стартъпи

Подкрепа за студентски стартъпи

В ход е дигиталното обучение

Организират академия за жени предприемачи

Последни публикации

  • Публикуваха проектопостановлението за минимална асистентска заплата от 2780 лв.
  • МОН: Към този момент няма решение или обсъждане за връщане към завършване на основно образование в VIII клас
  • Министър Вълчев откри STEM център в СУ „Алеко Константинов“ в Луковит
  • Австроунгарски дух в Разград от 140 години
  • Театрални интерпретации на абсурдите на ежедневието
  • „Свободата да знаеш“ започна в Кюстендил
  • Правителството одобри близо 108 млн. лева за развитие на науката и изследванията
  • Одобрени са над 37 млн. лева за строеж и ремонт на училища, детски градини и студентски общежития
  • В Министерския съвет
  • Над 200 директори и учители обменят иновативни практики за подобряване на учебния процес
  • Световната банка ще подпомага България за по-ефективното използване на информационните ресурси в образованието
  • Магията на XV софийски фестивал на науката
  • И най-доброто писмо е…
  • Битка на роботи край морето
  • 516 млади театрали взривяват сцената във Велинград
  • „Заедно за Гергьовден“ в Кюстендил
  • Флота или флот
  • ПГТ „Проф. д-р Асен Златаров“ – Варна, с блестящо представяне на националните състезания по професии в туризма
  • Цената на труда: Пазарни реалности, правни рамки и социални дилеми
  • 200 млн. лв. за подобряване качеството на висшето образование
  • Снимка на броя: Царство на децата
  • Премиерът Росен Желязков: INSAIT надмина всички очаквания

София 1113, бул. “Цариградско шосе” № 125, бл. 5

+0700 18466

izdatelstvo.mon@azbuki.bg
azbuki@mon.bg

Полезни линкове

  • Къде можете да намерите изданията?
  • Вход за абонати
  • Home
  • Contact
  • Subscribe now
  • Projects
  • Advertising

Az-buki Weekly

  • Вестник “Аз-буки”
  • Subscribe now
  • Archive

Scientific Journals

  • Strategies for Policy in Science and Education
  • Bulgarian Language and Literature
  • Pedagogika-Pedagogy
  • Mathematics and Informatics
  • Natural Science and Advanced Technology Education
  • Vocational Education
  • Istoriya-History journal
  • Chuzhdoezikovo Obuchenie-Foreign Language Teaching
  • Filosofiya-Philosophy

Newsletter

  • Accsess to public information
  • Условия за ползване
  • Профил на купувача

© 2012-2025 Национално издателство "Аз-буки"

Welcome Back!

Login to your account below

Forgotten Password? Sign Up

Create New Account!

Fill the forms bellow to register

All fields are required. Log In

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In
en_US
bg_BG en_US
  • Login
  • Sign Up
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Home
  • About
  • Team
  • Archive
  • Contact
  • Advertising
  • Subscribe now
  • en_US

© 2012-2025 Национално издателство "Аз-буки"