"Az-buki" National Publishing House
Ministry of Education and Science
Wikipedia
  • Login
  • Registration
Az-buki Weekly
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Home
  • About
  • Team
  • Archive
  • Contact
  • Advertising
  • Subscribe now
  • en_US
  • Home
  • About
  • Team
  • Archive
  • Contact
  • Advertising
  • Subscribe now
  • en_US
Няма резултати
Вижте всички резултати
Az-buki Weekly
Няма резултати
Вижте всички резултати
Home Новини Новини 2021 Брой 44, 2021

Дигитализацията на образователните програми – новата норма*

v.genkov@azbuki.bg от v.genkov@azbuki.bg
03-11-2021
in Брой 44, 2021
A A

Пандемията от COVID-19 изложи милиони учащи, учители и изследователи на нови реалности, нови начини за учене и преподаване, изпити, общуване и провеждане на изследвания. Ясно е, че въздействието на COVID-19 върху висшето образование е огромно, като всички институции и студенти са засегнати. Много университети реагираха по гъвкав начин на кризата, но данните на U-Multirank показват, че малко висши учебни заведения са били подготвени за предоставяне на пълни онлайн програми.
Според последните данни на U-Multirank около 60% от университетите съобщават за онлайн обучение в стратегическото си планиране преди COVID-19, докато само една трета, изглежда, предоставят пълни онлайн курсове под някаква форма. Способността на университетите да заменят предоставянето на традиционни образователни програми „лице в лице“ в кампуса с онлайн предоставяне, се оказа ключов стратегически отговор на COVID-19.
Преди кризата с коронавируса доказателствата сочат, че университетите със значителен фокус върху предметните области на образованието, бизнес изследванията и икономиката, както и по-големите институции и тези с широк дисциплинарен обхват са по-склонни да предоставят онлайн програми. Въпреки че повечето университети осъзнаха стратегическото значение на онлайн обучението, само няколко бяха подготвени за пълни онлайн програми.
В инженерните и научните области процентът на програмите, които са напълно достъпни онлайн, е по-малко от 3%, но в области като бизнес изследвания (12%) и икономика (7%) той е значително по-висок. Освен това данните на U-Multirank показват, че наличността на интерактивни инструменти за обучение и дигитални изпити е ниска. Това предполага, че онлайн поддръжката в голям мащаб се оказа трудна за много университети.
Тези резултати – ексклузивни за U-Multirank, са първият поглед върху разпоредбите за онлайн обучение в университетите по целия свят и са публикувани по време на седмото му годишно издание, което включва изчерпателен набор от данни от близо 1800 университета от 92 държави.
„Университетите по целия свят, изглежда, са изненадани от кризата с COVID-19. Оказва се, че само няколко институции са имали стратегия за управление на риска, която би им позволила да реагират на пандемия. По-специално, капацитетът за предлагане на онлайн програми и поддръжка, явно, е ключов стратегически отговор. Този капацитет не бе широко достъпен, когато удари кризата“, казва Франс ван Вут –съвместен ръководител на проекта на U-Multirank.
Резултатите на
U-Multirank не само дават представа за ефектите от предоставянето на онлайн обучение, но правят прозрачно детайлното представяне на университетите. Така студентите могат да направят по-информиран избор какво или къде да учат въз основа на това, което е най-важно за тях. Университетите могат да използват
данните от U-Multirank, за да оценят своите силни и слаби страни и да намерят начини за създаване или укрепване на своите стратегически планове, включително аспекти на дигитализацията на образователните програми – нова норма след COVID-19.
„В настоящата криза е още по-наложително, когато избират университет, студентите да вземат предвид кое е най-важно за тях. U-Multirank помага за това, като предоставя данни за удовлетвореността на студентите – независимо дали е по отношение на качеството на курсовете и организацията на обучението, размера на класната стая, контакта с индустрията или дори колко навременно завършват студентите. Те могат да избират от тези критерии и много други, за да създадат свои собствени персонализирани класации“, каза Франк Зигеле – съвместен ръководител на проекта на U-Multirank.
Интерактивният инструмент, който помага на студентите да изберат най-подходящия университет или програма, е достъпен на
www.umultirank.org. Освен това U-Multirank предлага и интерактивна карта на 100 най-добри университета по света с различни параметри, включително информация за опита на университетите с пълни онлайн програми.
През последните години U-Multirank се превърна в най-голямата международна база данни за университети в света. Обемът на базата данни позволява на потребителите да създават интерактивни многоизмерни сравнения в пет измерения на производителността.
U-Multirank предоставя на потребителите адаптивни онлайн класации, които се фокусират не само върху научни изследвания, но и върху преподаване и учене, трансфер на знания, интернационализация и регионална ангажираност.
Специална характеристика на резултатите на U-Multirank са списъците с най-добрите 25 университета в света. Десетте списъка показват, че като цяло, известните международни изследователски университети имат високи резултати по отношение на изследователското въздействие, но че по-малко известните университети се представят добре в аспекти като студентска мобилност и публикации с отворен достъп.

*Публикацията е на U-Multirank. Анализът включва данни за 2020 г. включително. Заглавието е на редакцията

 

U-Multirank – близо 2000 университета и 12 000 учебни програми

От 2018 г. U-Multirank събира данни на ниво предмет за различни аспекти на дигитализацията на образователните програми. Това включва информация за наличието на напълно онлайн опция в рамките на образователните програми; процента на дигиталните учебни формати в програмите за степен; оценки на учениците за различни аспекти на дигиталното преподаване и учене.
Както за журналисти, така и за всички потребители,
U-Multirank предлага персонализирани класации и анализи на истории – например доклади по държави, фокусирани върху представянето на университета в конкретна страна, или неговите глобални списъци с топ 25 изпълнители в области като отношенията между университета и индустрията или най-международните университети.
От първата си публикация през 2014 г., U-Multirank удвои броя на университетите (висши училища) от 850 на близо 1800 и увеличи покритието на страните от 74 на 92, включително повече от 5300 факултета и повече от 11 800 учебни програми в 28 предметни области.
U-Multirank е алтернативен подход за сравняване на университети и предлага решение на недостатъците на традиционните таблици на лигата. Неговият многоизмерен подход сравнява представянето на университетите в редица различни дейности, като всяка от тях се оценява от „A“ (много добър) до „E“ (слаб). Класацията позволява на потребителите да идентифицират силните и слабите страни на университета по аспектите, които най-много ги интересуват. Данните, включени в U-Multirank, са извлечени от редица източници, предоставяйки на потребителите изчерпателен набор от информация: данни, предоставени от институции и извлечени от международни библиометрични и патентни бази данни, от национални бази данни и от проучвания на повече от 100 000 студенти в участващи университети.
U-Multirank възниква на конференция на Европейската комисия по време на Френското председателство през 2008 г.
От 2017 г. се финансира от фондация Bertelsmann, програма „Еразъм+“ на Европейския съюз и Santander Group. U-Multirank е разработена и внедрена от независим консорциум, ръководен от Центъра за висше образование (CHE) в Германия. Центърът за политически изследвания в областта на висшето образование (CHEPS) към Университета на Твенте и Центърът за научни и технологични изследвания (CWTS) от Университета в Лайден, Нидерландия, както и Fundaciӝn Conocimiento y Desarrollo (FCYD) в Испания са партньори в Проекта. Консорциумът се ръководи от професорите Франс ван Вут (CHEPS) и Франк Зигеле.

Your Image Description

Свързани статии:

Всяко шесто дете у нас е извън училище Децата искат да бъдат изслушвани Как банкоматът ни дава пари Великият нов свят

Уважаеми читатели, в. „Аз-буки“ и научните списания на издателството може да закупите от НИОН "Аз-буки":

Address: София 1113, бул. “Цариградско шосе” № 125, бл. 5

Phone: 0700 18466

Е-mail: izdatelstvo.mon@azbuki.bg | azbuki@mon.bg

Научните списания се продават и в книжарница „Сиела“ – подлез на Ректората на СУ „Св. Св. Климент Охридски“.

Address: София 1000, бул. „Цар Освободител“ №22

Tags Компас

Последвайте ни в социалните мрежи

Viber
shareTweet
Previous article

Тайните на градския топлинен остров

Next article

Онлайн модно дефиле на студенти

Next article
Онлайн модно дефиле на студенти

Онлайн модно дефиле на студенти

Нови правила за балообразуване

Нови правила за балообразуване

И учението,  и възпитанието искат грижи

И учението, и възпитанието искат грижи

Последни публикации

  • Детска градина „Деница“ с плакет на МОН за 50-годишнина
  • Министър Красимир Вълчев: Ще инициирам промяна, която да ограничи възможността кметовете да обявяват неучебни дни
  • „Мисия чист въздух“ – фестивал на химията в Бургас
  • Студенти ще могат да оценяват качеството на обучението в реално време с електронна платформа
  • Академия за млади таланти в село Дреновец
  • Образователен форум събира иновативни училища и експерти в село Бистрица
  • Четири медала от Международната Менделеевска олимпиада по химия
  • Министър Вълчев постави началото на строежа на четири физкултурни салона в Казанлък
  • Съветът на ректорите: Кадри на МВР да правят дискусии за зависимостите в университетите
  • Ученици от Търговище влязоха в ролята на зам.-министри на образованието
  • Вицепрезидентът Йотова стана „Доктор хонорис кауза“ на Великотърновския университет
  • Зам.-министър Лазарова: Новият образ на учителя тръгва от университета
  • Студентка от Военноморското училище ще представя България на международен конкурс в ЦЕРН
  • Министър Красимир Вълчев разговаря с над 750 гимназисти за вредите от наркотиците
  • Признание за най-добрите
  • Уроците на Клио
  • Морски приключения от Кранево до Атия
  • Министър Красимир Вълчев: България отбелязва своя цивилизационен принос чрез писмеността и духовността
  • Ученици изследват историите на българите в Северна Америка от началото на XX век
  • МОН отличи четирима директори с наградата „Св. Иван Рилски“
  • Селфи с холограми в ПГТМ „Христо Ботев“– Ботевград
  • Тайната на дълголетието

София 1113, бул. “Цариградско шосе” № 125, бл. 5

+0700 18466

izdatelstvo.mon@azbuki.bg
azbuki@mon.bg

Полезни линкове

  • Къде можете да намерите изданията?
  • Вход за абонати
  • Home
  • Contact
  • Subscribe now
  • Projects
  • Advertising

Az-buki Weekly

  • Вестник “Аз-буки”
  • Subscribe now
  • Archive

Scientific Journals

  • Strategies for Policy in Science and Education
  • Bulgarian Language and Literature
  • Pedagogika-Pedagogy
  • Mathematics and Informatics
  • Natural Science and Advanced Technology Education
  • Vocational Education
  • Istoriya-History journal
  • Chuzhdoezikovo Obuchenie-Foreign Language Teaching
  • Filosofiya-Philosophy

Newsletter

  • Accsess to public information
  • Условия за ползване
  • Профил на купувача

© 2012-2025 Национално издателство "Аз-буки"

Welcome Back!

Login to your account below

Forgotten Password? Sign Up

Create New Account!

Fill the forms bellow to register

All fields are required. Log In

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In
en_US
bg_BG en_US
  • Login
  • Sign Up
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Home
  • About
  • Team
  • Archive
  • Contact
  • Advertising
  • Subscribe now
  • en_US

© 2012-2025 Национално издателство "Аз-буки"