Това коментира пред „Аз-буки“ психологът Иван Игов.
По думите му е необходимо МОН да създаде този методологичен център, който да подпомага и да контролира дейностите на психолозите в училище. „Този център ще подпомага колегите с конкретни методики, техники и начини за работа, които да бъдат стандартизирани за всички училища. Министерството трябва да зададе много строги стандарти за работата на училищния психолог. Освен това трябва да изисква по тези стандарти да бъдат обучавани и студентите, избрали тази професия“, казва Игов.
Според него у нас и сега продължава да има много малко подготвени училищни психолози. Няма и нито една специална магистърска програма по училищна психология. А студентите не получават реални умения за работа в училищна среда.
„Подходът трябва да е комплексен. И той трябва да започне с квалификацията и преквалификацията на училищните психолози. Още преди няколко години, когато бях съветник на министъра на образованието Йорданка Фандъкова, имахме идея да се създадат центрове по училищна психология във всеки областен град и там, където е необходимо. В тях да бъдат назначени двама или трима души, които да се специализират в различни сфери на психологията, да има и кариерни консултанти психолози. Ако се беше случило това, нямаше да има нужда във всяко училище да има квалифицирани психолози. Така с малко ресурс и малко кадри ще обхванем максимален брой деца“, коментира още Игов.
Четете повече в бр. 33, 17 – 23 август 2017 г.
Уважаеми читатели, в. „Аз-буки“ и научните списания на издателството може да закупите от НИОН "Аз-буки":
Address: София 1113, бул. “Цариградско шосе” № 125, бл. 5
Phone: 0700 18466
Е-mail: izdatelstvo.mon@azbuki.bg | azbuki@mon.bg