"Az-buki" National Publishing House
Ministry of Education and Science
Wikipedia
  • Login
  • Registration
Az-buki Weekly
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Main Page
  • About
  • Team
  • Archive
    • Вестник “Аз-буки” онлайн издание
  • Contact
  • Advertising
  • Subscribe now
  • en_US
  • Main Page
  • About
  • Team
  • Archive
    • Вестник “Аз-буки” онлайн издание
  • Contact
  • Advertising
  • Subscribe now
  • en_US
Няма резултати
Вижте всички резултати
Az-buki Weekly
Няма резултати
Вижте всички резултати
Main Page Uncategorized

Key Performance Indicators – Input, Intervening and Output Variables

v.genkov@azbuki.bg by v.genkov@azbuki.bg
06-05-2023
in Uncategorized
A A

Phil Budgell
Sheffield, UK

https://doi.org/10.53656/voc23-211keyp

Abstract. In this article, the author argues for an open and transparent use of data that already exists but is not collected, collated and analysed within the education system in Bulgaria. This data needs to become Key Performance Indicators that will drive up:
– the Quality of Education; and
– the Standards of Achievement.
The author focusses on the relationship between:
– Input Variables (Prior Attainment and Delegated Financial Resources);
– Intervening Variables (Patterns of Expenditure) and
– Output Variable (Attendance, Standards of Attainment and Post-school Participation).
With one exception, real data is collated, analysed and presented using a range of algebraic and graphical approaches.
Finally, the author concludes that with greater subsidiarity (i.e., greater delegation of responsibility, authority and accountability); the greater the need for reliable and valid assessment data to hold the education system to account at school, regional and national level.
Keywords: education system; Bulgaria; key performance indicators; variables; input; output; intervening

Log in to read the full text Your Image Description

Свързани статии:

Default ThumbnailThe Influence of the Environment on the World of the Learning Disabled Online Contest “Mathematics and Art” for the Development of Key Competencies Default ThumbnailThe Bitter End Of The New Slavic Movement, 1947 – 1948 Default ThumbnailDigitization of the Education in Bulgaria: State and General Trends

Последвайте ни в социалните мрежи

shareTweet
Previous article

Educational Goals and Types of Computational Thinking in the Competition Papers for II – IV Grades of the Chernorizets Hrabar Tournament

Next article

Implementation of the Dual Form of Training in Bulgaria – Problems and Challenges

Next article

Implementation of the Dual Form of Training in Bulgaria – Problems and Challenges

Analysis of the Application of the Principles of the Theories of Motivation in the Gamification of Learning

The Ability to Learn – a Basic Prerequisite for Competence and Fulfilment

Последни публикации

  • Родители и деца спортуват и рисуват заедно в новата детска градина в село Въглен
  • И Минно-геоложкият университет иска филиал в Бургас
  • Как се създават училищни документи с асистент с изкуствен интелект
  • Д-р Ваня Кастрева: Истинският лидер е този, който може да се адаптира
  • Ученицитe от ПМГ „Проф. Емануил Иванов“ спечелиха XX издание на Турнира на младежките противопожарни отряди за преходната купа „Юлиян Манзаров”
  • Над 230 директори обсъждат мисията на днешното образование
  • Учат пътя на храната в кюстендилско школо
  • Проф. Румяна Стоилова, Институт по философия и социология при БАН: Едно общество напредва толкова бързо, колкото напредват последните
  • Кая и вълшебните обувки отведоха десетки деца от Пловдив на магично приключение
  • Сдружение на държавните висши училища у нас се учреди в Софийския университет
  • Птиците в природата и в сърцата на хората
  • Ученици създават брошури за възрастните срещу измами с еврото
  • Зам.-министър Лазарова участва в международна научна конференция във Великотърновския университет
  • Зам.-министър Михалевска участва в патронния празник на Минно-геоложкия университет
  • Над 12 000 родители са ангажирани по проект „Успех за теб“
  • 235 000 ученици с подкрепа за началото на учебната година
  • Благодаря ти, че усмихна деня ми!
  • Веселин Стефанов, директор на столичното 51. СУ „Елисавета Багряна“: Искаме да развием дуална форма на обучение в професионалните ни паралелки
  • Правилата за командировки – дневни, пътни и квартирни
  • Министър Вълчев откри Център за високи постижения в Сандански
  • Нов център в Сандански дава възможности за спорт, изкуство и подкрепа за 450 младежи
  • Италианският футболен тим Каляри ще си партнира с две столични училища

София 1113, бул. “Цариградско шосе” № 125, бл. 5

+0700 18466

izdatelstvo.mon@azbuki.bg
azbuki@mon.bg

Полезни линкове

  • Къде можете да намерите изданията?
  • Вход за абонати
  • Main Page
  • Contact
  • Subscribe now
  • Projects
  • Advertising

Az-buki Weekly

  • Вестник “Аз-буки”
  • Subscribe now
  • Archive

Scientific Journals

  • Strategies for Policy in Science and Education
  • Bulgarian Language and Literature
  • Pedagogika-Pedagogy
  • Mathematics and Informatics
  • Natural Science and Advanced Technology Education
  • Vocational Education
  • Istoriya-History journal
  • Chuzhdoezikovo Obuchenie-Foreign Language Teaching
  • Filosofiya-Philosophy

Newsletter

  • Accsess to public information
  • Условия за ползване
  • Профил на купувача

© 2012-2025 Национално издателство "Аз-буки"

Welcome Back!

Login to your account below

Forgotten Password? Sign Up

Create New Account!

Fill the forms bellow to register

All fields are required. Log In

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In
en_US
bg_BG en_US
  • Login
  • Sign Up
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Main Page
  • About
  • Team
  • Archive
    • Вестник “Аз-буки” онлайн издание
  • Contact
  • Advertising
  • Subscribe now
  • en_US

© 2012-2025 Национално издателство "Аз-буки"