"Az-buki" National Publishing House
Ministry of Education and Science
Wikipedia
  • Login
  • Registration
Az-buki Weekly
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Main Page
  • About
  • Team
  • Archive
    • Вестник “Аз-буки” онлайн издание
  • Contact
  • Advertising
  • Subscribe now
  • en_US
  • Main Page
  • About
  • Team
  • Archive
    • Вестник “Аз-буки” онлайн издание
  • Contact
  • Advertising
  • Subscribe now
  • en_US
Няма резултати
Вижте всички резултати
Az-buki Weekly
Няма резултати
Вижте всички резултати
Main Page Uncategorized

Symbols as Means of Implementing an Interdisciplinary Approach in Music and Bulgarian Language and Literature Education in the Primary Educational Stage

v.genkov@azbuki.bg от v.genkov@azbuki.bg
09-12-2022
in Uncategorized
A A

Penka Marcheva
St. Cyril and St. Methodius University of Veliko Turnovo
Pleven College of Pedagogy

https://doi.org/10.53656/bel2022-6-3MP

Abstract. The possibilities of symbols as means of implementing an interdisciplinary approach in teaching music and literature in primary education is the topic examined in this publication. This is a topic that is developed relatively rarely in pedagogical literature. In the theoretical aspects of this publication, the main parameters of the interdisciplinary approach, applicable to the education of students in 1st – 4th grades, which can be realized through literary and musical symbolism, are examined. Arguments supporting statements regarding the essence of symbols and the possibility of them functioning as denotation for one of the criteria for the manifestation and functioning of linguistic and musical intelligence, included in H. Gardner's Theory of Multiple Intelligences, are brought forth. The focus is on the essence of the two types of symbols – literary and musical as means of forming and developing the respective types of intelligence. The publication also examines some practical and applied aspects, the main emphasis being fairy tales as a literary genre and program music, which are rich in symbolism. Specific approaches to pedagogical interaction are listed such as “building musical characterization of a literary symbol”, “making sense of a specific musical work with the help of literary symbols”, “using literary symbols to realize musical content”. In this way, it is proven that they are a real basis for the implementation of an interdisciplinary educational approach in the education of primary school students.
Keywords: symbols; interdisciplinary approach; music and literature education; primary educational stage

Log in to read the full text Your Image Description

Свързани статии:

Default ThumbnailAPPLICATION OF THE PERMA MODEL IN AN INNOVATIVE STEM SUBJECT – SPACE RESEARCH Default ThumbnailHristo Botev as Seen By His Biographers Default ThumbnailRe-conceptualizing of Education and Re-framing the School as a Place for Preventing Radicalization Default ThumbnailOntology Non Finitio

Последвайте ни в социалните мрежи

shareTweet
Previous article

How Students Use the Conjunctions нито – нито, ту – ту and хем – хем. National survey

Next article

Application of Project-based Learning in the Literature Lessons (1st – 4th grade)

Next article

Application of Project-based Learning in the Literature Lessons (1st – 4th grade)

Rhetoric in Modern Bulgarian Education (Teachhing Aids to Help Study of Public Speaking in Schools and Universities)

A Study of the Public Inscriptions in Veliko Tarnovo as Products of Different Types of Literacies

Последни публикации

  • Шест медала за българските ученици от Международната олимпиада по лингвистика
  • „Избирам да следвам в България“: Нова програма на МОН предлага безплатно обучение и стипендии за родни таланти
  • За училището, което винаги намира място под слънцето
  • България стана пълноправен член на Eвропейската конференция по молекулярна биология
  • България приема най-голямата международна студентска математическа олимпиада
  • Как се засажда босилек
  • България спечели четири медала от Международната олимпиада по физика в Париж
  • Не е просто учител, а опора и вдъхновение
  • Обявиха конкурси за началници на четири Регионални управления на образованието
  • Нови възможности за магистри
  • Определяне размера на обезщетение за безработица
  • Възможност за по-ниски такси и за докторантите в платена форма
  • Лято с мисия в Дупница
  • Снимка на броя: „Пътят към сцената“
  • Център за върхови постижения в Пловдив е финалист в конкурс на ЕК
  • За един все по-често употребяващ се термин
  • Режисьорът Стефан Командарев: Доброто кино трябва да създава морално безпокойство
  • Ученици от Враца спечелиха Европейското състезание по ядрена физика
  • Асоциацията на българските училища в чужбина избра нов председател
  • 25% повече часове по математика в гимназиален етап
  • МОН предлага 12 дни почивка за учениците по Коледа през новата учебна година
  • Нов ректор в Бургаския държавен университет

София 1113, бул. “Цариградско шосе” № 125, бл. 5

+0700 18466

izdatelstvo.mon@azbuki.bg
azbuki@mon.bg

Полезни линкове

  • Къде можете да намерите изданията?
  • Вход за абонати
  • Main Page
  • Contact
  • Subscribe now
  • Projects
  • Advertising

Az-buki Weekly

  • Вестник “Аз-буки”
  • Subscribe now
  • Archive

Scientific Journals

  • Strategies for Policy in Science and Education
  • Български език и литература
  • Pedagogika-Pedagogy
  • Mathematics and Informatics
  • Natural Science and Advanced Technology Education
  • Vocational Education
  • Istoriya-History journal
  • Chuzhdoezikovo Obuchenie-Foreign Language Teaching
  • Filosofiya-Philosophy

Newsletter

  • Accsess to public information
  • Условия за ползване
  • Профил на купувача

© 2012-2025 Национално издателство "Аз-буки"

Welcome Back!

Login to your account below

Forgotten Password? Sign Up

Create New Account!

Fill the forms bellow to register

All fields are required. Log In

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In
en_US
bg_BG en_US
  • Login
  • Sign Up
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Main Page
  • About
  • Team
  • Archive
    • Вестник “Аз-буки” онлайн издание
  • Contact
  • Advertising
  • Subscribe now
  • en_US

© 2012-2025 Национално издателство "Аз-буки"