"Az-buki" National Publishing House
Ministry of Education and Science
Wikipedia
  • Login
  • Registration
Az-buki Weekly
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Main Page
  • About
  • Team
  • Archive
    • Вестник “Аз-буки” онлайн издание
  • Contact
  • Advertising
  • Subscribe now
  • en_US
  • Main Page
  • About
  • Team
  • Archive
    • Вестник “Аз-буки” онлайн издание
  • Contact
  • Advertising
  • Subscribe now
  • en_US
Няма резултати
Вижте всички резултати
Az-buki Weekly
Няма резултати
Вижте всички резултати
Main Page Uncategorized

STEM Approach in Teaching Mathematics in Second Grade

v.genkov@azbuki.bg от v.genkov@azbuki.bg
28-04-2022
in Uncategorized
A A

Veselina Georgieva
Alexander Georgiev-Kodzhakafaliyata Primary School

https://doi.org/10.53656/voc22-251stem

Abstract. The report presents a series of STEM exercises realized with the students from the second grades (“A”, “B” and “C”) of the primary school “Alexander Georgiev -Kodzhakafaliyata” – city of Burgas. The tasks include mathematics, engineering, creativity and are performed in the classes for activities of interest within the all-day organization of educational activities, as well as in the classes for activities of interest to a group of children formed under the Ordinance on Inclusive Education. STEM tasks realized with second graders can be divided into: Making models of objects related to a particular plot; Making useful objects for our everyday life. To make the models, the students are divided into teams of two. The task of each team is the same: to make a model. Students take on the role of engineers, who have to design and build a model, working within certain limits. To make it easier for the little “engineers”, they are given an algorithm at the beginning of the class.
Keywords: STEM; mathematics; project-based learning

Log in to read the full text Your Image Description

Свързани статии:

Default ThumbnailFormation of Professional Competence of Assistant Teacher of Inclusive Education in Secondary Education Institutions Default ThumbnailDeconstructing Fakes Default ThumbnailPedagogical interaction parents – children – teachers – a basis for the full development of the child's personality in preschool age Default ThumbnailThe Risk Analysis of Chemical Tankers Passing Through the Turkish Straits between 2010 – 2022

Последвайте ни в социалните мрежи

shareTweet
Previous article

100th Anniversary of High School of Economics “Knyaz Simeon Tarnovskiˮ

Next article

PERMA Model for 21st Century Student Success Motivation

Next article

PERMA Model for 21st Century Student Success Motivation

Application of the Binary Lesson as a Form of Teaching in the Lessons of History

Application of Statistic Methods and ICT for Representation of a Dominant Personality Type

Последни публикации

  • Нови началници на четири Регионални управления на образованието
  • Нови правила за изследователско висше училище
  • Образователни маршрути за 64 000 ученици
  • 280 образователни институции с нови директори
  • Форум на учени ще търси начини да стимулира изучаването на класическите езици
  • Зрелостниците трябва да внесат до 25 август здравноосигурителната си вноска за юли, напомнят от НАП
  • Зелените клетъчни фабрики
  • Министър Красимир Вълчев: Предложенията на МОН не са нормативен акт
  • От класната стая към ефира
  • Конкурси за преподаватели зад граница
  • От игла до конец
  • Единственият на Балканите палеопарк привлича интереса към Вършец
  • От олово в злато за миг
  • Няма вълшебна рецепта за успех
  • Госпожо, вие ме научихте да бъда българче
  • Лятната кампания „Зелени библиотеки“ за първи път в парк „Герена“
  • Вълшебства в ДГ „Вълшебство“ в Бургас
  • Учени създадоха бактериален препарат с пестицидно действие
  • Конкурс за български лектор в „Тринити колидж“
  • Какво следва при незаконно уволнение и как се търси обезщетение
  • Без опашки за здравни карти преди началото на учебната година
  • Мултитаскинг или многозадачност

София 1113, бул. “Цариградско шосе” № 125, бл. 5

+0700 18466

izdatelstvo.mon@azbuki.bg
azbuki@mon.bg

Полезни линкове

  • Къде можете да намерите изданията?
  • Вход за абонати
  • Main Page
  • Contact
  • Subscribe now
  • Projects
  • Advertising

Az-buki Weekly

  • Вестник “Аз-буки”
  • Subscribe now
  • Archive

Scientific Journals

  • Strategies for Policy in Science and Education
  • Български език и литература
  • Pedagogika-Pedagogy
  • Mathematics and Informatics
  • Natural Science and Advanced Technology Education
  • Vocational Education
  • Istoriya-History journal
  • Chuzhdoezikovo Obuchenie-Foreign Language Teaching
  • Filosofiya-Philosophy

Newsletter

  • Accsess to public information
  • Условия за ползване
  • Профил на купувача

© 2012-2025 Национално издателство "Аз-буки"

Welcome Back!

Login to your account below

Forgotten Password? Sign Up

Create New Account!

Fill the forms bellow to register

All fields are required. Log In

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In
en_US
bg_BG en_US
  • Login
  • Sign Up
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Main Page
  • About
  • Team
  • Archive
    • Вестник “Аз-буки” онлайн издание
  • Contact
  • Advertising
  • Subscribe now
  • en_US

© 2012-2025 Национално издателство "Аз-буки"